Let op: aanmeldingen uitsluitend via de website van Sjors Sportief

Maakonderwijs is leren door te maken en verbindt creativiteit en technologie. Maakonderwijs stimuleert hoofd, handen en hart. Door iets zelf te maken, leer je beter hoe dingen en systemen in elkaar zitten en ga je zelf creatief aan de slag met technologie. De kinderen zijn praktisch bezig waarbij de werkstukken een duidelijke relatie hebben met de volgende thema’s: Ontwerpen en Maken, Constructie, Energie, Transport.

Techniek is overal. Kijk maar eens om je heen. Bij alles wat mensen gemaakt of gebouwd hebben is
gebruik gemaakt van techniek. Mensen hebben dingen bedacht, ideeën uitgevoerd, problemen
opgelost en bijna alles kunnen maken waar wij met zijn allen behoefte aan hebben. Techniek is dus
erg nuttig maar je kunt er ook veel plezier aan beleven.

In deze lessen ontdek je hoe leuk en spannend het is om technisch bezig te zijn en werkstukken te
maken met een bijzondere functie. Je leert hoe dingen werken, hoe je het in elkaar kunt zetten en
welke gereedschappen en materialen je daarbij nodig hebt.

De technieklessen bestaan uit een serie van drie vrijdagmiddagen op 5, 12 en 19 november 2021 van
15.30 uur tot 17.00 uur. Voor de komende middagen maken we een Trektol, een Lichtbol en een Windvoertuig. Voor de
snelle leerlingen is er altijd nog een extra opdracht waar ze aan kunnen werken.

Doelgroep: Leerlingen van groep 7 en 8 van alle basisscholen uit Zaltbommel
Locatie: Atelier 106 van Jos Scholtes in Pand 9.
Wat maken we: Deze keer bouwen we twee dingen die werken op zonne-energie.
Kosten: € 12,- voor de hele cursus
Periode: 25 maart, 1 en 8 april 2022 van 15.30 – 17.00 uur
Uitvoering: Jos Scholtes i.s.m. Stichting Orizon Zaltbommel
Aanmelden: sjorssportief.nl/orizon techniek
Voor informatie: stichtingorizontechniek@gmail.com

Wanneer u als ouder(s) denkt: “dit zou mijn kind heel graag doen, maar ik beschik niet over de financiële middelen om deze cursus te betalen”, schroom dan niet om contact op te nemen met Stichting Orizon, truidabannink@gmail.com of 06-33673534. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om naar een oplossing te zoeken.