Het bestuur wordt gevormd door Paulette Willemse (voorzitter), Loes van Gameren (secretaris), Marian Verstappen, Truida Bannink en Steven van Maris (penningmeester).

Orizon bestuur

vlnr: Marian, Loes, Paulette, Steven, Truida

Paulette Willemse

Zij is in 1955 geboren in Zaltbommel. Na het gymnasium combineerde zij een studie MO Frans en een balletopleiding bij Anneke Goud in Utrecht. In 1974 richtte zij haar eigen balletschool op die sinds die tijd is uitgegroeid tot een bekend instituut in de Bommelerwaard en ver daarbuiten. Paulette was medeoprichter en voorzitter van de NBOB (Nederlandse Brancheorganisatie van Balletscholen) en na de fusie met de Danskunstenaarsbond was zij enige jaren bestuurslid van NBDO-Dansbelang. Als geboren Bommelse is zij naast haar werk actief (geweest) in het bestuur van diverse plaatselijke organisaties zoals het Sint Maartens comité, Stichting de Engelenbak, de Soroptimistclub Bommelerwaard en Stichting Bommelerwaard bouwt aan Azië. Verder was zij ruim 10 jaar vrijwillige voorlezer bij de Blindenbibliotheek in Grave en vrijwilligster voor Unicef in Zaltbommel. In maart 2007 werd zij uitgeroepen tot eerste Vrouw van het jaar in de Bommelerwaard, wegens haar inzet als vrijwilligster en maatschappelijke betrokkenheid en in 2009 kreeg zij een koninklijke onderscheiding. Door haar veelzijdige activiteiten heeft zij een groot netwerk in de Bommelerwaard, wat voor Stichting Orizon goed van pas komt.

Paulette is voorzitter van Stichting Orizon en heeft de activiteit met betrekking tot het jaarlijks terugkerend Zomerkamp onder haar beheer.

Steven van Maris

Steven is geboren in 1986. Hij heeft fiscaal recht gestudeerd aan de Universiteit Utrecht en aan de Universiteit van Amsterdam. Inmiddels is hij werkzaam bij Elsevier, ’s werelds grootste uitgeverij van wetenschappelijke stukken. Daar is hij tevens lid van de Ondernemingsraad en Young Elsevier. Naast werken houdt Steven zich bezig met verschillende bestuurs- en commissietaken. Ook persoonlijke groei en ontwikkeling zijn erg belangrijk. Bij de Stichting Orizon is hij secretaris en verantwoordelijk voor de fondsenwerving en financiën .

Loes van Gameren

Loes van Gameren, in 1972 geboren in Zaltbommel is in het dagelijks leven fotograaf en werkzaam bij de GGD GHOR in Utrecht Lunetten. Tevens geeft zij creatieve workshops. Al jaren is zij een graag gezien gezicht op OBS De Walsprong en helpt ze bij de musical, studievaardigheden en diverse techniek- en knutsellessen. Met veel enthousiasme is zij bestuurslid bij Stichting Orizon en houdt zich o.a. bezig met de knutselmiddagen weer ‘op de kaart’ te zetten. Samen met Paulette is zij betrokken bij het Zomerkamp. Loes heeft zelf twee  kinderen en is een erg creatief mens. De combinatie knutselen en kinderen is haar dus op ’t lijf geschreven. In haar vrije tijd danst ze en kan ze het niet laten om haar camera op te pakken en haar omgeving op de gevoelige plaat te leggen.

Truida Bannink

Truida is geboren op 13 maart 1957 te Doetinchem. Als tweejarige is zij verhuisd naar Lieshout, waar haar ouders een boerderij hebben gerund. Zij is altijd naar Eindhoven op school gegaan en heeft daar de Nuts Pedagogische Academie met succes afgerond, echter nooit als vaste leerkracht werkzaam geweest, maar de affiniteit met betrekking tot de jongeren is altijd gebleven. Zij is gestart als intercedente bij diverse uitzendbureaus. Het grootste werkgedeelte van haar leven heeft ze bij Nashua gewerkt. Een ontzettende goede leerschool. Na wat omzwervingen is zij nu al weer bijna 17 jaar geleden in Zaltbommel komen wonen. Een stadje dat haar van kleins af aan al gefascineerd heeft. Met de auto over de “oude A2 brug” en dan die prachtige Waal en de toren. Haar fantasie ging dan altijd op de loop, hoe dat vroeger geweest moest zijn met de ridders, pelgrims en kasteelheren en er speelden zich altijd hele taferelen af in haar hoofd.

Marian Verstappen

Marian Verstappen is geboren in Rosmalen in 1959 en woont sinds 1987 in Zaltbommel. Opgeleid als kleuterleidster is zij in 1978 in Zaltbommel komen werken bij kleuterschool Maria ter Engelen, destijds gevestigd in de Oliestraat naast de RK kerk onder het patronaat. Daarna met de school verhuisd naar de Spellewaard. Na een onderbreking van 2 jaar, waarin zij in de Verenigde Staten woonde, en wat omzwervingen langs scholen in Zaltbommel, is zij sinds 1993 werkzaam aan, wat nu is, CBS de Leiboom. Eerst werkzaam als kleuterleidster, daarna locatiedirecteur en momenteel als intern begeleider. Een lange geschiedenis in het onderwijs in Zaltbommel. Nu haar kinderen de middelbare school allemaal afgerond hebben, is er tijd vrij voor meer maatschappelijke functies. Orizon is daar een prachtig voorbeeld van. Het organiseren van na schoolse activiteiten, laagdrempelig en zeer betaalbaar, zodat het toegankelijk is voor alle kinderen, is haar op het lijf geschreven. Marian onderhoudt de contacten met de scholen, heeft een open oor voor wat mooie nieuwe initiatieven zouden kunnen zijn en kent de doelgroep als geen ander.