Zomerkamp
ContactPaklijst Programma Sfeer
impressie
Tekeninformatie

Al meer dan dertig jaar is het zomerkamp een begrip in Zaltbommel en omgeving. Destijds opgezet door Stichting Orion in Zaltbommel en sinds 2012 wordt het zomerkamp door de nieuw opgerichte stichting Orizon voortgezet. Het kamp draait op vrijwilligers die een week van hun eigen vakantie inzetten om er een leuke kampweek voor de kinderen van te maken. De groep vrijwilligers bestaat uit een goede mix van jong en oud waarvan sommigen inmiddels al 25 jaar ervaring met het kamp hebben.

Voor wie:
Het kamp is bedoeld voor kinderen van 6 tot en met 10 jaar uit de regio Zaltbommel. We hebben ongeveer 40 plaatsen voor deelnemers (kunnen altijd een beetje oprekken)

Waar:
We verblijven op een mooie kampeerlocatie in Udenhout waar we beschikken over een afgeschermd kampeerveld en vanwaar we makkelijk de duinen (Loonsche en Drunense Duinen) in kunnen lopen om spellen te doen.

Voorzieningen:
De kinderen slapen in zes (recent vervangen) zogeheten Suez-slaaptenten. Per tent liggen gemiddeld acht kinderen. In iedere tent slapen ook één of twee begeleiders, zodat er ’s nachts altijd iemand van de leiding aanwezig is als er onverhoopt wat aan de hand is. Het terrein beschikt over vaste toiletten en douches. Daarnaast zetten we onze eigen wasbakken neer waar kinderen hun handen kunnen wassen.