Let op: aanmeldingen uitsluitend via de website van Sjors Sportief

Als docent techniek in het VO mocht Jos Scholtes telkens weer ervaren hoe geweldig kinderen het vinden om praktisch bezig te zijn! Opdrachten worden als uitdagend ervaren en juist kinderen die moeite hebben met taal en rekenen, bloeien bij techniek helemaal op!

Dit enthousiasme is de drijfveer om ook na zijn pensioen zijn kennis en ervaringen met jonge mensen te blijven delen.

Maakonderwijs is leren door te maken en verbindt creativiteit en technologie. Maakonderwijs stimuleert hoofd, handen en hart. Door iets zelf te maken, leer je beter hoe dingen en systemen in elkaar zitten en ga je zelf creatief aan de slag met technologie. De kinderen zijn praktisch bezig waarbij de werkstukken een duidelijke relatie hebben met de volgende thema’s: Ontwerpen en Maken, Constructie, Energie, Transport.

Doelgroep: Leerlingen van groep 7 en 8 van alle basisscholen uit Zaltbommel
Locatie: Atelier 106 van Jos Scholtes in Pand 9.
Wat maken we: een Hijskraan en een Elektrische auto
Kosten: € 12,- voor de hele cursus
Periode: 31 januari, 7 en 14 februari 2020
Uitvoering: Jos Scholtes i.s.m. Stichting Orizon Zaltbommel
Aanmelden: sjorssportief.nl/orizon techniek
Voor informatie: stichtingorizontechniek@gmail.com

Wanneer u als ouder(s) denkt: “dit zou mijn kind heel graag doen, maar ik beschik niet over de financiële middelen om deze cursus te betalen”, schroom dan niet om contact op te nemen met Stichting Orizon, truidabannink@gmail.com of 06-33673534. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om naar een oplossing te zoeken.