Let op: aanmeldingen uitsluitend via de website van Sjors Sportief

Maakonderwijs is leren door te maken en verbindt creativiteit en technologie. Maakonderwijs stimuleert hoofd, handen en hart. Door iets zelf te maken, leer je beter hoe dingen en systemen in elkaar zitten en ga je zelf creatief aan de slag met technologie. De kinderen zijn praktisch bezig waarbij de werkstukken een duidelijke relatie hebben met de volgende thema’s: Ontwerpen en Maken, Constructie, Energie, Transport.

Techniek is overal. Kijk maar eens om je heen. Bij alles wat mensen gemaakt of gebouwd hebben is gebruik gemaakt van techniek. Mensen hebben dingen bedacht, ideeën uitgevoerd, problemen opgelost en bijna alles kunnen maken waar wij met zijn allen behoefte aan hebben. Techniek is dus erg nuttig maar je kunt er ook veel plezier aan beleven.
In deze lessen ontdek je hoe leuk en spannend het is om technisch bezig te zijn en werkstukken te maken met een bijzondere functie. Je leert hoe dingen werken, hoe je het in elkaar kunt zetten en welke gereedschappen en materialen je daarbij nodig hebt. De technieklessen bestaan uit een serie
van drie vrijdagmiddagen. Deze worden een aantal keren per jaar aangeboden. In de komende lessen staat er een SOLARHUIS en een BALLONHELICOPTER op het programma. Voor de snelle leerlingen is er altijd nog een extra opdracht waar ze aan kunnen werken.

Doelgroep: Leerlingen van groep 7 en 8 van alle basisscholen uit Zaltbommel
Locatie: Atelier 106 van Jos Scholtes in Pand 9.
Wat maken we: een Hijskraan en een Elektrische auto
Kosten: € 12,- voor de hele cursus
Periode: 6, 13 en 20 november 2020 van 15.30 – 17.00 uur
Uitvoering: Jos Scholtes i.s.m. Stichting Orizon Zaltbommel
Aanmelden: sjorssportief.nl/orizon techniek
Voor informatie: stichtingorizontechniek@gmail.com

Wanneer u als ouder(s) denkt: “dit zou mijn kind heel graag doen, maar ik beschik niet over de financiële middelen om deze cursus te betalen”, schroom dan niet om contact op te nemen met Stichting Orizon, truidabannink@gmail.com of 06-33673534. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om naar een oplossing te zoeken.