Zomerkamp
Paklijst Programma Sfeer
impressie
Tekeninformatie

Al meer dan dertig jaar is het zomerkamp een begrip in Zaltbommel en omgeving. Destijds opgezet door Stichting Orion in Zaltbommel en sinds 2012 wordt het zomerkamp door de nieuw opgerichte stichting Orizon voortgezet. Het kamp draait op vrijwilligers die een week van hun eigen vakantie inzetten om er een leuke kampweek voor de kinderen van te maken. De groep vrijwilligers bestaat uit een goede mix van jong en oud waarvan sommigen inmiddels al 25 jaar ervaring met het kamp hebben.

Voor wie:
Het kamp is bedoeld voor kinderen van 6 t/m 10 jaar uit de regio Zaltbommel.
N.B. Dankzij een aantal sponsoren heeft Stichting Orizon de laatste jaren een aantal plaatsen voor kinderen uit gezinnen die zelf niet voldoende financiële middelen hebben om op vakantie te gaan. Stichting Orizon kan deze kinderen zo een heerlijke vakantie week bezorgen.

Wanneer:
Altijd in de eerste week van de grote vakantie van de basisscholen in Zaltbommel.

Voorzieningen:
De kinderen slapen bij ons in 6 Suez-slaaptenten van ongeveer 8 kinderen. In iedere tent zijn 2 begeleiders aanwezig.

We hebben voor het kamp de beschikking over eigen toilet, keuken en wasgelegenheid.

Wat gaan we doen?
We hebben ons eigen terrein waarop we veel verschillende activiteiten organiseren van vrij spelen, tot speurtochten en knutselen. Maar we gaan ook een dagje de Efteling, dat park is vlakbij het kampterrein gelegen en we gaan een dagje zwemmen. Uiteraard ontbreekt een kampvuur, stokbroodjes bakken en een bonte avond niet.

Elk jaar staat het kamp in het teken van een nieuw thema. Voor het kamp wordt een speciaal verhaal geschreven dat gedurende de hele week doorloopt.

Wanneer u als ouder(s) denkt: “dit zou heel leuk zijn voor mijn kind, maar ik beschik niet over de financiële middelen om dit te betalen”, schroom dan niet om contact op te nemen met Stichting Orizon, truidabannink@gmail.com of 06-33673534.
Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om naar een oplossing te zoeken.