Stichting Orizon organiseert elk jaar een cursus weerbaarheid voor kinderen van 8 t/m 12 jaar (basisschool groep 5 t/m 8). Vooral de laatste jaren is er steeds meer aandacht voor de weerbaarheid van kinderen. Fysiek en mentaal lekker in je vel zitten maakt dat je meer vertrouwen hebt in jezelf en sterker in je schoenen staat. Bij de Orizon Weerbaarheidstraining leren kinderen o.a. voor zichzelf op te komen, hun grenzen aan te geven en hun grenzen te verleggen (en dan niet op te geven), ze leren om te gaan met angsten en ze krijgen eenvoudige technieken om zichzelf fysiek te verdedigen. De training bestaat uit 10 lessen van anderhalf uur.

Wat leer je bij de weerbaarheidstraining?

• Leren lekker jezelf te zijn
  • Opkomen voor jezelf
  • Je grenzen aangeven en bewaken
  • Letterlijk en figuurlijk stevig in je schoenen staan
  • Jezelf in veiligheid te brengen
  • Omgaan met je angsten
  • Je lichaam en hoofd sterker maken
  • Grenzen verleggen en niet te snel opgeven
  • Negatieve gebeurtenissen een plekje geven
  • Ademhalingsoefeningen
  • Eenvoudige technieken om je te fysiek te verdedigen

De kosten van de weerbaarheidstraining bedragen € 100,00.

Wanneer u als ouder(s) denkt: “dit zou een perfecte training zijn voor mijn kind, maar ik beschik niet over de financiële middelen om deze training te betalen”, schroom dan niet om contact op te nemen met Stichting Orizon, truidabannink@gmail.com of 06-33673534.
Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om naar een oplossing te zoeken.

De locatie:
Brede school De Zandkampen, De Zandkampen 48, Zaltbommel

Stuur een emailbericht naar het onderstaande emailadres en wij zorgen ervoor dat u het inschrijfformulier voor deze training zo spoedig mogelijk ontvangt.

Marco van Gulik: tel. 06-41390884 of mail praktijkbalanced@gmail.com voor de jongens en de meisjes.